In englishEesti keeles

neljapäev, 12. september 2013

Ämbritäis ketti

Võrtsjärvel 2011 muutus hüdropumba kett kahe tunniga kahe lüli võrra pikemaks - sisuliselt kasutuskõlbmatuks. Oma viga. Jäin lootma, et esimesed tunnid kestab keti tehase õlitus. Kett on tehasest tulles paksult tavotiga koos. Aga tööstuslikud ketid on ilma O-rõngasteta, mis õli kinni hoiaks. Kuna kett on otse auto radiaatori taga, siis on töötemperatuur umbes 80 kraadi. Algne ketimääre muutub vedelaks ja lendab minema. Ilma õlita kett on ruttu otsas.

Järmiseid kette olen määrinud veidi teisiti. Kõigepealt kett pesuvanni, kus pesen lahustiga tehase õli välja. Siis kett kuivama. Kuivale ketile rulliku pragudesse ja linkide liitekohtadele kuivmääret. Kuivmäärde eelis on, et ta ei lenda liikumisel keti pealt minema ja talub ka raskeid koormusi. Kuivmäärde lahusti kuivamise järel läheb keti peale kõrgtemperatuurile mõeldud sitke õli. See määrib täiendavalt, aitab kaasa kuivmäärde osakeste ühltasemale jaotusele ja kaitseb ketti korrosiooni eest. Nii määritud ketid peavad vastu. Kasutuse käigus muidugi kuluvad, aga tavapäraselt.

Ketid 10l värviämris koos määrimiseks kasutatud Loctite MoS2 kuivmäärde (8191) ja kõrgtemperatuurilise ketiõliga (8011).

Reisile on ette valmistatud 10 ketti. Kettide mõõte arvestades, kokku natuke vähem kui ämbritäis. Ketid on määritud ja ootavad autosse pakkimist. Üle kümne pole mõtet, sest esimene etapp ei söö kümmet ketti kuidagi ära, aga alla 10 ka ei tihka võtta. Kui teed õlitusel vea või läheb Scottoiler rikki siis võib mõni kett ka kiirelt oma lõpu leida.

2 kommentaari:

  1. Aga ketirattad peavad vastu? On hõlpsasti vahetatavad?

    VastaKustuta
  2. Varu hammasrattad on olemas ja hammasrataste kulumine on palju aeglasem. Väiksema hammasratta võtan varuosana kaasa, suur jääb koju järelesaatmist ootama, kui vaja peaks olema.

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.