In englishEesti keeles

kolmapäev, 18. september 2013

Roostetõrje

Peale kahte ja poolt päeva auto all roomamist on kõik kättesaadavad kohad Terotex HV 400 roostetõrje vahaga kaetud. Offroad Service töötles põhja juba paar aastat tagasi ja vahakiht oli enamuses kohtades olemas. Kuus aastat vanal ja vett näinud autol on raam muidugi mõnest kohast roostes. Samas põhja all kere peal ei leidnud ühtegi roostetäppi. Mõnda raami kohta proovisin rooste konverterit Loctite 7505. Õhukesele roostekihile täitsa mõjus vahend. Ilmselt mõjub ka paksemale roostekihile, lihtsalt tulemus ei ole sile metalne pind nagu õhukesel roostel. Uue vahaga on auto põhi kenasti läikiv (kuni esimese kruusateeni). Ka raam ja sillad on nüüd vahaga kaetud.

Läikiv auto raam ja roostetõrje vahend Terotex HV 400

Kõrvaltulemusena sai maha kanda hulga ruutmeetreid auto all kasutatud koormakilet ja mõned riideesemed. Töö ise toimus koduse pritsi, Henkelist laenatud pritsi, rendiks võetud kompressori ja värvipinstliga. Igal töövahendil omad eelised. Õõnsustesse sobis suruõhuprits, vabadele pindadele ajas vähem vahaaure pintsel ja kodune prits.

See töö muidugi auto korrosiooni ei peata, sest autol on ka palju ligipääsmatuid kohti ja vaha kulub mõne aja jooksul maha. Aga kuna kõik mutrid poldid said seda vahendit, siis ehk on tulevikus auto all tööd tehes lihtsam asju lahti võtta ja seni vahaga kaetud kohtades mingeid roostejälgi küll ei olnud.

3 kommentaari:

  1. Rumal küsimus, aga miks põhja detaile mõne lollikindlama vahendiga ei töötle, nagu näiteks vana hea laevavärv? Püsib kauem ja on soolase vee jaoks mõeldud. Poltide-mutrite ja liikuvate osade jaoks ei kõlba, aga plekid rauad saaks kenasti üle teha. Vaha tundub maru ajutine variant.

    VastaKustuta
  2. Loomulikult saab auto kõik detailid tsinkida ja värvida. Kui auto täielikult lahti võtta ja uuesti koostada, siis ehk isegi oleks mõistlik nii toimida. Olulisem küsimus on, kas seda on vaja teha?

    Soojas kliimas lainete pureda naftapuurtornide ja merevee ballasttanke hooldavate inseneride internetis jagatud kogemused ütlevad, et katmata teras roostetab 0,25-0,4mm aastas, Amphibear on korraga merel 15-30 päeva. Ehk siis katmata raami korrosiooni kiirus oleks selle ajaga ca 0,02-0,04 mm. Selliselt roostetanud detail näeb küll väga kole välja, kuid raami paksust arvestades on kadu tühine. See ei tähenda, et korrosioon antud oludes ohutu on, sest teatud tingimustel võib ta ka 10x kiirem olla ja koostoimel mettalli defektidega muret põhjustada. Selliste varjatud metalli defektide kaitsmiseks hindan ma vaha ja mereveekindlat õli paremaks, kui värvi. Õli ja vaha pragudesse ja varjatud ohukohtadese imendumine on parem ja ta säilib elastsemana. Ning kuigi vaha on võimalik teatud ajaga mere poolt tehtud survepesuga maha pesta, siis ei ole see siledatel pindadel ohtlik, aga pragudest väljapesemiseks on pikemat aega vaja.

    VastaKustuta
  3. Mul oli kahjuks antiikne lauatelefon viidud keldrisse ja seal kahjuk rooste läinu ja kohati värv maha tulnud, all hele kiht. Kas see roostetõrje toimiks ka seal.

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.