In englishEesti keeles

laupäev, 28. detsember 2013

Rike on alati ootamatu

Kuigi tehniliste süsteemide tõrked on paratamatud ja ootuspärased, siis konkreetne rike on alati ootamatu, eriti kui see tabab dubleeritud sõlme mõlemaid osi. Ajamite kinnituste murdumine oli vahemalt osaliselt parandatav, kuid seda takistas paarimeetrine laine, nii et tagaots liikus jõuliselt vees üles ja alla.

Rikke põhjus on minu ebapädev hinnang tehases tehtud sõlme tugevusele. Tagantjäreletarkus.

Ajamite rikkele lisandus ajami poolt mulgustatud pontooni leke. Vett õnnestus osaliselt välja pumbata, kuid aegapidi kaldus sõiduk siiski küljele.

Appi sai kutsutud laev HARU, mis pidi olema suuteline Amphibear pardale tõstma. Kohapeal selgus, siiski et ei suuda. Oli vaja kiirelt otsustada, kas jääda sõidukiga või tulla ära. Kuna täiendavalt põrkas tõstmise arutamise käigus ka Amphibear küljega vastu päästma tulnud laeva, siis oli oht et alumiiniumpontoonid said vigastusi juurde. Nii sündis kohapeal otsus siiski Amphibear maha jätta, kuna kolm päeva polnud laeva jaoks abi võimalik leida, vigastused süvenesid ja päästma tulnud laev oli spetsiaalselt kohale sõitnud abi osutama.

Kommunikatsioon toimis ja ülisuure töö tegid ära Kristjan Kalda ja Erki Koldits tugimeeskonnast. Nende käest saab küsida, mis võimalusi uuriti ja mis ära tehti.

Praegu otsib alust üks korraliku kraanaga Norra laev GEOHOLM, leidmise tõenäoaus on muidugi ajas järjest vähenev.

Mait Nilson

Mindelo


Kõiki uudiseid kajastame Facebookis. Palun vajutage Like.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.