In englishEesti keeles

pühapäev, 1. detsember 2013

Sõidukool Senegali kalaturul

Linnas ikka kuulsast St Louis sillast üle ja siis väike valepööre, sest navi otsustas meid mitte juhatada. Kuigi on ostetud litsents kogu maailm, siis ilmselt talle ikka Aafrikas riigipiiride ületamine ei meeldi. Selle järel siiski alternatiivse kaardiga tagasi õigel teel ja siis hakkab peale. Autodevoor üle viimase silla, autodevooru vahel eeslid vankritega, mingid ringteed, inimesed kõnnivad risti-rästi üle tee ja hotelli suunas pöörates aina tihedamaks asi läheb. Amphibeariga annab manööverdada. Hamoril on roolis juba üle võlli rahulik ükskõiksus, kitsede kanade  ja turulettide vahel manööverdades. Ning siis veel hullemaks läks, teeserv täis kalu laadivaid autosid. Aafrika kalaturg ja autodele sõitmiseks on mõlemas suunas suunas üks rada kahepeale. Kaardilugemine käis nii „Hoia selle kana juurest otse edasi“ „Ära eeslijuhti pontooni otsaga palun pähe koputa“ . Kumbki meist ei uskunud et selle tänava lõpus võiks mõni viisakas hotell olla.

Poole kilomeetri pikkune sild üle Senegali jõe
 
Eeslivankriga kalaturul. Vanker kalu täis, nii et siputavad üle ääre.

Mermoz  Hotell on kuldaväärt koht St Louises. Sõbralik rannabungalotega hotell. Ookean ühel pool, Senegali jõe loodud delta või siis kohalike sõnastuses riimveega järved teisel pool. Kõrvu paitab ookeani müha. Viisakas, puhas, turvaline. Ning loomulikult on ka hotellis auto menuk.  Vaikselt selgub et hotelli juures on kena rand kust Amphibear võiks vette minna, et hotelli tehnopealik suudab tarnida vajalikud 600 liitrit kütust ka randa kui vaja. Ja et siitsamast läks Atlandit ületama Dakari ja sealt Atlandit ületama 1930 aastal esimene vesilennuk Latecoere 28, Jean Mermoz piloteerimisel. Selle lennu mälestusmärk on hotelli värava ees.

Hubane hotelli baar, kus on ka korralik WiFi


Taksoga sai käidud linnas provianti varumas ja erinevalt Mauretaaniast sai ka Neptunile vajalik keelekaste ostetud. Muidu satu veel tormi kätte. Aga linn on Eurooplasele üks suur kaos. Ning ega valgeid nägusid linna peal kõndimas ei näe. Samas on mõned asjad päris korras. Takso hind sõltub kasutatud ajast, mitte sõitja nahavärvist. On fikseeritud hinnaga supermarketid, nii 20-30 m2 suured. Ning kui prantsuse keelt valdad, võib ju ka turul kauplemas käia. Meie vaatasime turu eksootikat siiski autoaknast. Muidugi võib ka Aafrika lummusesse sattuda. See kontinent kutsub oma avarusega ikka edasi liikuma ja rohkem avastama. Aga kui prantsuse keelt ei oska, siis meie marsruudil Aafikaga väga lähedaseks ei saa.

Vanad kalapaadid on kaldale tõmmatud, uued on merel saaki püüdmas.


Aga auto saab siin vette lasta ja ookeanile sõita küll. Kalapaadiliiklus on nii tihe et isegi kaarti pole vaja, hoia lihtsalt kalapaatide vahele. Ning jõevoo ja ookeani laine kohtumise kohas on lainetus olemas, kuid samas väga koduse Soome lahe tugeva tuule lainetuse moodi. Lühike ja terav, aga tavapärase ilmaga mitte midagi enneolematut.

Senegali jõe suue (pildil tagapool, eespool väike lahesopp), liivane ja madal. Laevatee läheb kaugemalt teise kalda ligidalt. Kalapaatide liiklus on siin üsna tihe.


Hetkel on veel ebaselge, kuna ookeanile saan. Meeskonnaliige Hamor Kaha on oma ülesande suurepäraselt täitnud ja auto on siin merele minekuks kohal ja valmis. Siiski on veel vaja ära oodata rikkiläinud Scottoileri ketiõlituse uue juhtpaneeli kohalejõudmine. Vana läks minu oma süül katki ja tellitud uus on juba Dakaris ning peaks kohe-kohe meieni jõudma. Samuti on natuke ebaselgust dokumentatsiooniga, et kuidas ennast riigist välja möllida. Kui need küsimused selgeks saab, ootab ees esimene mereetapp. Ning ilm on siin nagu lubatud. Iga päev ühesugune. Tuul on ranna lähedal küll rohkem põhjasuunast kui mulle meeldiks aga kaugemal merel juba õige suunaga. Tuul on päeval ca 6 m/s ja vaibub öösel. Öösel on ca 22 kraadi sooja ja päeval 25-28 kraadi. Vesi on tunde järgi nii 19-21 kraadi. Kui Eesti hallusest puhata vaja ja Kanaari saared juba ära tüüdanud, võib St Louisi tulla küll. Head hotellid on olemas, lisaks kuhjaga eksootikat, pikem päev ja Eestlasele sobib temperatuuri mõttes ujumiseks nii bassein kui ka ookean.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.