In englishEesti keeles

reede, 21. veebruar 2014

Betooniga rammu katsudes

Peeter sõitis rahulikult järjekordsest teemaksu kogumise punktist välja, kui järsku seni raja kõrval seisnud betoonpost teele ette kargas. Kokkupõrget ei õnnestunud vältida. Amphphibear tabas esiraami nurgaga betoonposti nii et killud lendasid.


Seisime tee ääres ja vaatasime tagasi. Häbeliku näoga post oli oma kohal tagasi ja teemaksupunktis jätkus tavaline raha kogumine. Kokkupõrkel pöördus raam üles ja nii sai kahjustada ka esiraami alanurk, ning ka tagaraami serv riivas posti. Tagajärjena on mõned raami plaadid kõverad ja esiraam kõver.

Midagi kapitaalset katki ei ole, aga päris detaile ei näe enne kui lahti võtab. Siiski tundub enamus vigu lihtsalt parandatavad, mõned uued plaadid, mõned poldid ja töötab jälle.

Eestis on vahepeal imet tehtud. Maailmas ringi sõites olen üha rohkem õppinud eesti firmade võimekust austama. Aramet on teinud väga tõsise projeteerimistöö ja uute pontoonide projekt on juba lõpusirgel. Jooniste järgi on kõige peale mõeldud ning koos Alunaudiga on iga paadiehituslikult oluline detail paigas ja pontoonid näevad väga head välja. Alunaut ei näe mingit probleemi uute pontoonide tootmises ja ka konteineris Lõuna-Ameerikasse saatmine on lihtne.

Kuid see väike betoonposti intsident pani mind järgi mõtlema, kas ma ikka ajaliselt jõuan Beringi mere ületuse hooajaks kohale. Ning kuigi paberi peal justnagu jõuaks, tähendab see reisikogemuse alusel, et ega ikka ei jõua küll. Siit jätkamine on vähemalt ajakava osas enese ja toetajate petmine. Pole ka mõtet autot Beringi mere äärde valmis sõita, sest Atland on ju ületamata.

Ainus mõistlik variant on kaaluda reisi uuesti jätkamist Roheneemesaartelt. Kas ma selleks valmis olen, kas pere lubab, kas meeskonna leiab ja kas toetajaid leidub - ei saa siit kaugelt lubada. Kuidagi peab ju raha ka teenima ja vähesed firmad on nõus tööle võtma peatselt jälle kuudeks autoga merele tormavat juhtkonna liiget. Ning oma www.dutyhook.eu on raha teenimiseks veel liiga pisike. Kuid sellise otsusega on veel aega ja praegu tuleb reis ikkagi katkenuks lugeda.

Eestis ei ole insenerimõte kuhugi kadunud ja väga palju väga toredaid mõtteid on saadetud, kuidas teha pontoonidele kiirparandus. Siiski, erivalt eelmisest korrast pole neil ideedel "tootja kinnitust" ja oma paadiehituse pädevust ei pea ma nende lahenduste sobivuse hindamiseks piisavaks. Aitäh kõigile toetavate ettepanekute eest.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar